تعداد مقاله | 78 |
تعداد پذیرش |
32 |
تعداد عدم پذیرش |
27 |
متوسط زمان داوری | 13 |
متوسط زمان پذیرش | 77 |
متوسط زمان انتشار (بعد از پذیرش) | 147 |
درصد پذیرش | 41 |
متوسط تعداد داوری | 3 |
بسمه ی تعالی
اطلاعیه انتشار مجدد نشریه ی علمی «پژوهش در آموزش ریاضی» از مهرماه 1404
به اطلاع کلیه نویسندگان، داوران، پژوهشگران و خوانندگان محترم نشریه پژوهش در آموزش ریاضی میرساند که انتشار این نشریه از تاریخ پاییز 1403 تا پایان تابستان 1404 به دلیل تغییر سیاستهای نشریه، بازنگری در اهداف و تغییرات در اعضای هیئت تحریریه نشریه متوقف شد. پس از بررسیها و اصلاحات انجامشده توسط هیئت تحریریه و ناشر، از مهرماه 1404 به صورت فصلنامه مجددا چاپ می شود. جهت اطلاع نویسندگان و داوران محترم تمامی مقالاتی که در حال حاضر در فرآیند داوری هستند، تا پایان فرآیند داوری و انتشار (در صورت پذیرش) طبق روال معمول پیگیری خواهند شد. از تاریخ اول مهرماه 1404 فرآیند داوری و پذیرش پذیرش مقالات جدید آغاز خواهد شد. تمامی شمارههای منتشرشده نشریه همچنان از طریق وبسایت نشریه در دسترس خواهد بود. هیئت تحریریه از تاریخ فوق پذیرای پذیرای مقالات پژوهشگران ارجمند خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر یا هرگونه سوال، لطفاً با ایمیل نشریه تماس حاصل فرمایید.
با احترام
هیئت تحریریه نشریه پژوهش در آموزش ریاضی
مهرماه 1404
فصلنامۀ «پژوهش در آموزش ریاضی»
فصلنامۀ "پژوهش در آموزش ریاضی" با کسب مجوز رسمی از شورای تخصصی نشر معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگیان به شماره 50000/20918/600/د مورخ 1398/01/05 فعالیت خود را آغاز کرده است. این نشریه به منظور توسعه، ترویج و انتشار موضوعات مرتبط با محورهای نشریه از کلیۀ پژوهشگران محترم اعم از مدرسان، اعضای هیئت علمی، دانشجویان، معلمان، کارشناسان و علاقهمندان دعوت به عمل میآورد مقالات علمی خود را از طریق سامانه فصلنامه، به آدرس rme.cfu.ac.ir ارسال نمایند.
بر اساس قوانین نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری لازم است کلیه نویسندگان محترم در هنگام ارسال مقاله علاوه بر فایل اصلی مقاله، فرم تعهد اخلاقی و تعارض منافع را نیز همراه با مستندات دیگر از طریق سامانه فصلنامه ارسال نمایند. همچنین، تمامی مقالات ارسالی میبایست از ساختار قالب مقالات و راهنمای نویسندگان که در همینجا قابل دانلود است، پیروی نمایند.
فصلنامۀ «پژوهش در آموزش ریاضی» با بررسی اصول اخلاق در انجام کارهای تحقیقاتی، رعایت اصل امانتداری، اصول انسانی در انجام تحقیقات علمی و همچنین اصول اخلاقی در زمینه نشر مطالب و پذیرش قوانینی همچون اخلاق در نشر )COPE(، انجمن ناشران دسترسی آزاد به مطالب علمی (OASPA) و همچنین اعتقاد به دسترسی آزاد (Open Access) محققین به مطالب علمی منتشر شده، اقدام نموده است.
قابل توجه نویسندگان محترم مقالات
1- فصلنامه پژوهش در آموزش ریاضی این حق را برای خود قائل است، در هر زمان که ثابت شود مقاله منتشر شده دارای نوعی تخلف و سوء رفتار پژوهشی است، آن را سلب اعتبار نموده و در فهرست سیاه مقالات سلب اعتبار شده قرار دهد، نسخه آنلاین آن را حذف و مورد را به مؤسسه متبوع نویسنده، پایگاههای نمایه کننده و عموم اطلاع رسانی نماید. 2- تمامی مقالات ارسالی از طریق سامانه همانندجو بررسی میگردند و در صورتی که میزان همانندی بالای 10% باشد، از فرایند داوری خارج خواهند شد.
دریافت شناسه پژوهشگر (کد ارکید)
با توجه به درخواست سازمان نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و ایمیل آکادمیک برای تمامی نویسندگان(حتیالمقدور نویسنده مسئول) مقالات الزامی گردید. لذا از نویسندگان محترم درخواست میشود قبل از ارسال مقاله به فصلنامه نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگر ORCID و ایمیل آکادمیک اقدام نمایند.
جهت دریافت کد شناسه پژوهشگر ORCID به لینک https://orcid.org مراجعه نمائید.
راهنمای فارسی دریافت کد شناسه پژوهشگرORCID