محققان همواره به دنبال یافتن پاسخی برای حل مشکلات یادگیری و رفع کمبودها و نقصها در فرآیند تدریس و یادگیری بوده اند. به کارگیری تکنولوژی آموزشی در سطح مدارس باعث شده تا علاقه و انگیزه دانش آموزان در یادگیری بیشتر شود. هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی نرم افزار آموزشی جئوجبرا در تدریس مباحث مثلثات ، توابع نمایی و لگاریتمی ریاضی پایه یازدهم می باشد. برای این منظور چهار کلاس از پایه یازدهم تجربی از چهار دبیرستان شهرستان سروآباد که شامل دو دبیرستان دخترانه و دو دبیرستان پسرانه به عنوان آزمودنی انتخاب شدند. ابتدا پیش آزمونی معلم ساخته جهت اندازه گیری دانش ریاضی دانش آموزان از کل آزمودنی ها گرفته شد سپس دو کلاس به عنوان گروه کنترل با استفاده از روش سنتی آموزش داده شد و دو کلاس دیگر به عنوان گروه آزمایش با استفاده از درسنامه هایی که در بستر نرم افزار جئوجبرا توسط محقق طراحی شده بود آموزش داده شدند. بعد از اتمام مراحل آموزش یک پس آزمون از هر گروه گرفته شد . نتایج حاصل از تحلیل آماری کوواریانس با استفاده از نرم افزارSPSS نسخه 26 نشان داد بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه کنترل رابطه معناداری وجود ندارد ولی بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش رابطه معناداری وجود دارد و تأثیرمثبت استفاده از نرم افزار جئوجبرا را بر یادگیری دانش آموزان نشان می داد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که کمک گرفتن از نرم افزارهای آموشی در فرایند تدریس می تواند در انتقال مفاهیم ریاضی بسیار کارآمد باشد.
نادری, داریوش. (1402). تأثیر استفاده از نرم افزار جئوجبرا در یادگیری مباحث مثلثات ، توابع نمایی و لگاریتمی دانش آموزان پایه یازدهم تجربی. پژوهش در آموزش ریاضی, 3(2), 17-28. doi: 10.48310/rme.2024.12565.1061
MLA
داریوش نادری. "تأثیر استفاده از نرم افزار جئوجبرا در یادگیری مباحث مثلثات ، توابع نمایی و لگاریتمی دانش آموزان پایه یازدهم تجربی", پژوهش در آموزش ریاضی, 3, 2, 1402, 17-28. doi: 10.48310/rme.2024.12565.1061
HARVARD
نادری, داریوش. (1402). 'تأثیر استفاده از نرم افزار جئوجبرا در یادگیری مباحث مثلثات ، توابع نمایی و لگاریتمی دانش آموزان پایه یازدهم تجربی', پژوهش در آموزش ریاضی, 3(2), pp. 17-28. doi: 10.48310/rme.2024.12565.1061
VANCOUVER
نادری, داریوش. تأثیر استفاده از نرم افزار جئوجبرا در یادگیری مباحث مثلثات ، توابع نمایی و لگاریتمی دانش آموزان پایه یازدهم تجربی. پژوهش در آموزش ریاضی, 1402; 3(2): 17-28. doi: 10.48310/rme.2024.12565.1061