1
دبیر دبیرستان های آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ایران
2
کارشناسی روانشناسی، آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ایران
10.48310/rme.2024.12690.1065
چکیده
فناوری اطلاعات یکی از فاکتورهای مهم پیشرفت در قرن بیست و یکم میباشد. پیشرفتهای مربوط به فناوری ارتباطات، زیرساختهای جدیدی برای تجارت، پژوهشهای علمی و آموزش و یادگیری ایجاد کرده است. با توجه به شیوع انتشار ویروس کرونا و تغییر آموزش از شیوه حضوری به شیوه مجازی و همچنین عدم آمادگی لازم آموزش و پرورش و تجربه کافی در این زمینه و همچنین به دلایل متفاوت مانند کمبود تجهیزات و زیرساختهای مناسب عدم برخورداری از امکانات سخت افزاری، باعث شد دانشآموزان نسبت به استفاده از فناوری اطلاعات و آموزش الکترونیکی نگرش نامناسبی داشته باشند. هدف از این مطالعه، ارزیابی و رتبهبندی عوامل تاثیرگذار بر موفقیت یادگیری الکترونیکی درس ریاضی دانشآموزان است. روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری این پژوهش را دانشآموزان دوره اول متوسطه شهرستان ملارد در سال 99-1398 تشکیل دادهاند. از آزمون میانگین تک نمونهای برای شناسایی عوامل مؤثر و از آزمون فریدمن برای رتبهبندی عوامل استفاده گردید. در این پژوهش از شش عامل پذیرش یادگیرندگان، اثربخشی ادراک شده از معلم، کیفیت سامانه، کیفیت محتوای اطلاعات، کیفیت خدمات و نحوه ارزیابی و امتحانات برای ارزیابی موفقیت یادگیری الکترونیکی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که عوامل یادگیری الکترونیکی در همه ابعاد اثربخش بوده است.
عسکری رباطی, غلامحسین, & خلیلی کلاکی, زری. (1402). ارزیابی و رتبهبندی عوامل تاثیرگذار بر موفقیت یادگیری الکترونیکی درس ریاضی دانشآموزان. پژوهش در آموزش ریاضی, 3(1), 36-49. doi: 10.48310/rme.2024.12690.1065
MLA
غلامحسین عسکری رباطی; زری خلیلی کلاکی. "ارزیابی و رتبهبندی عوامل تاثیرگذار بر موفقیت یادگیری الکترونیکی درس ریاضی دانشآموزان", پژوهش در آموزش ریاضی, 3, 1, 1402, 36-49. doi: 10.48310/rme.2024.12690.1065
HARVARD
عسکری رباطی, غلامحسین, خلیلی کلاکی, زری. (1402). 'ارزیابی و رتبهبندی عوامل تاثیرگذار بر موفقیت یادگیری الکترونیکی درس ریاضی دانشآموزان', پژوهش در آموزش ریاضی, 3(1), pp. 36-49. doi: 10.48310/rme.2024.12690.1065
VANCOUVER
عسکری رباطی, غلامحسین, خلیلی کلاکی, زری. ارزیابی و رتبهبندی عوامل تاثیرگذار بر موفقیت یادگیری الکترونیکی درس ریاضی دانشآموزان. پژوهش در آموزش ریاضی, 1402; 3(1): 36-49. doi: 10.48310/rme.2024.12690.1065