بررسی میزان تاثیر چند عامل (علاقه، وسایل آموزشی، روش تدریس) بر یادگیری هندسه

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

گروه ریاضی، دانشکده علوم پایه، دانشگاه کردستان

چکیده

هندسه کمک شایانی به فهم مسائل ریاضی کرده و در روش‌های حل مسائل ریاضی، دیـدی وسیعتر را ارائه خواهد داد. آموزش هندســه و ایجــاد جذابیــت و علاقه در دانش آموزان نســبت بــه آن از دغدغه هاى بیشتر معلمان ریاضى است. در این مقاله سعی بر آن است برخی از عوامل موثر بر میزان یادگیری هندسه و در واقع چالش‌های آموزش هندسه درجهت توسعه فرایند یاددهی ـ یادگیری و با در نظر گرفتن رویکردهای فعال آموزشی در یک جامعه آماری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. از جمله این عوامل که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است می توان به بررسی میزان علاقه و نگرش دانش‌آموزان به درس هندسه و تأثیر آن بر میزان یادگیری، بررسی میزان استفاده دانش‌آموزان مدارس از وسایل کمک آموزشی و تأثیر آن بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان و بررسی میزان تأثیر رفتار و شیوه تدریس معلمان هندسه بر میزان یادگیری آن درس اشاره کرد.
کلمات کلیدی: آموزش هندسه، نگرش ریاضی، وسایل کمک آموزشی، روش تدریس.

کلیدواژه‌ها