1
رشته اموزش ریاضی،دانشگاه فرهنگیان شهیدرجائی،شهراصفهان
2
گروه آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی889-14665 تهران، ایران
10.48310/rme.2024.16285.1085
چکیده
مفهوم تشابه در ریاضیات از جمله مفاهیم بنیادی درهندسه میباشد که دانشآموزان در فراگیری آن و ارتباط دادن آن با زندگی روزمره مشکل دارند. بطورکل از میان شاخه های مختلف ریاضیات، هندسه همواره با گستره وسیع تری از بدفهمی ها و مشکلات یادگیری روبهرو بوده است و یادگیری آن، تنها زمانی رخ میدهد که با درکی عمیق آمیخته باشد. در این پژوهش از روش تحقیق اقدام پژوهی استفاده شده است. با توجه به شرایط پژوهش در این مطالعه، از روش نمونهگیریِ در دسترس استفاده شد. 12نفر از دانشآموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم دبیرستان متوسطه دوره اول مدرسه سمیه شهر اصفهان به عنوان نمونه آماری مورد نظر انتخاب شدند. استفاده از کلاس ساختنگرایی و اجرای الگوی تدریس E7 در فرآیند اقدامپژوهی نتایج قابل توجهی به همراه داشت. این روش به ویژه در شناسایی نقاط قوت و ضعف، تقویت توانایی حل مسئله و افزایش خلاقیت در دانشآموزان تأثیر بسزایی داشت.
نجفی دهکردی, پرستو و ابراهیم زاده, آسیه . (1404). بهبود یادگیری درس تشابه ریاضی پایۀ نهم به کمک الگوی تدریس E7. پژوهش در آموزش ریاضی, 5(1), 24-40. doi: 10.48310/rme.2024.16285.1085
MLA
نجفی دهکردی, پرستو , و ابراهیم زاده, آسیه . "بهبود یادگیری درس تشابه ریاضی پایۀ نهم به کمک الگوی تدریس E7", پژوهش در آموزش ریاضی, 5, 1, 1404, 24-40. doi: 10.48310/rme.2024.16285.1085
HARVARD
نجفی دهکردی, پرستو, ابراهیم زاده, آسیه. (1404). 'بهبود یادگیری درس تشابه ریاضی پایۀ نهم به کمک الگوی تدریس E7', پژوهش در آموزش ریاضی, 5(1), pp. 24-40. doi: 10.48310/rme.2024.16285.1085
CHICAGO
پرستو نجفی دهکردی و آسیه ابراهیم زاده, "بهبود یادگیری درس تشابه ریاضی پایۀ نهم به کمک الگوی تدریس E7," پژوهش در آموزش ریاضی, 5 1 (1404): 24-40, doi: 10.48310/rme.2024.16285.1085
VANCOUVER
نجفی دهکردی, پرستو, ابراهیم زاده, آسیه. بهبود یادگیری درس تشابه ریاضی پایۀ نهم به کمک الگوی تدریس E7. پژوهش در آموزش ریاضی, 1404; 5(1): 24-40. doi: 10.48310/rme.2024.16285.1085