پیشینه و اهداف: هدف اصلی مقاله حاضر بررسی چالش های آموزش دانش پداگوژی ریاضی به دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی می باشد. فاصله زیادی بین آموخته های ریاضی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان و ریاضیاتی که قرار است به دانش آموزان تدریس کنند، وجود دارد. پژوهش های انجام شده در ارتباط با دانش پداگوژی ریاضی حاکی از آن است که برخلاف دانش های " ریاضی" و " پداگوژی" ـ که دانش هایی کاملا مشخص و تعریف شده در فرایند آموزش معلمان دوره ابتدایی می باشند ـ دانش "پداگوژی ریاضی" و آموزش آن در برنامه درسی آموزش دانشجومعلمان، با مشکلات فراوانی همراه است. پژوهش های انجام شده نشان می دهد که همبستگی قوی و معناداری بین دانش پداگوژی ریاضی معلمان و کیفیت تدریس آنها به دانش آموزان وجود دارد. روش ها: این پژوهش جزء پژوهش های کیفی می باشد که با روش تحلیل محتوای مصاحبه های نیمه ساختار یافته با هفت نفر از آموزشگران ریاضی و 19 نفر از دانشجومعلمان آموزش ابتدایی، انجام شده است . یافته ها: پس از تحلیل داده ها با روش کدگذاری باز، هفت مولفه به عنوان مهمترین چالش های آموزش دانش پداگوژی ریاضی شناسایی شدند. نتیجه گیری: در حال حاضر با توجه به برنامه های درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده در حوزه آموزش ریاضی به دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی، لازم است که فرایند آموزش دانش پداگوژی ریاضی ابتدایی ـ با استناد به مولفه های استخراج شده از پژوهش حاضر ـ به طور جدی و اساسی مورد بازنگری قرار گیرد.
دافعی, حمید. (1403). بررسی چالشهای آموزش دانش پداگوژی ریاضی به دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان. پژوهش در آموزش ریاضی, 3(1), 19-35. doi: 10.48310/rme.2024.14915.1073
MLA
حمید دافعی. "بررسی چالشهای آموزش دانش پداگوژی ریاضی به دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان", پژوهش در آموزش ریاضی, 3, 1, 1403, 19-35. doi: 10.48310/rme.2024.14915.1073
HARVARD
دافعی, حمید. (1403). 'بررسی چالشهای آموزش دانش پداگوژی ریاضی به دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان', پژوهش در آموزش ریاضی, 3(1), pp. 19-35. doi: 10.48310/rme.2024.14915.1073
VANCOUVER
دافعی, حمید. بررسی چالشهای آموزش دانش پداگوژی ریاضی به دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان. پژوهش در آموزش ریاضی, 1403; 3(1): 19-35. doi: 10.48310/rme.2024.14915.1073