مدرس دانشگاه فرهنگیان و کارمند اداره اموزش و پرورش شهرستان سمنان
چکیده
هدف از پژوهش حاضر چگونگی ایجاد مهارت محاسبات ریاضی در دانش آموزان دوره اول ابتدایی است. روش این پژوهش به صورت نیمه تجربی و بر اساس پیش آزمون و پس آزمون میباشد. جامعه آماری این پژوهش را تمامی معلمان و دانش آموزان دوره اول ابتدایی شهر سمنان می باشند که 22 مدرسه با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه «سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان» در بین معلمان توزیع گردید. همچنین آزمونی حاوی محاسبات ریاضی، متناسب با هر پایه طراحی گردید و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت. جهت تحلیل داده ها از آزمونهای t وابسته و t تک نمونهای استفاده شد. نتایج تحلیل آماری بیانگر آن است که یادگیری دانشآموزان قبل و بعد از مداخله افزایش معناداری داشته است و میتوان نتیجه گرفت که سطح یادگیری دانشآموزان با آموزشهای غیر مستقیم از طریق بازی، ورزش و درگیرکردن آنها در مراحل تدریس و ارتباط آموزشها به زندگی روزمرۀ آنها از طریق تکالیف مهارت محور به صورت معناداری افزایش یافته است.
این شماره با تایید مدیریت مسئول و سردبیر، به مقالات برگزیده سومین همایش ملی آموزش ریاضی ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان اختصاص یافته است.
سردبیر میهمان این شماره سرکار خانم دکتر محدثه پاک نظر، دبیر اجرایی همایش و عضو هیئت تحریریه نشریه هستند.
طباطبایی, خدیجه سادات, & نصیری, فریده. (1400). تاثیر روشهای فعال تدریس، بازی، استفاده از ابزار کمک آموزشی و تکالیف مهارت محور بر یادگیری محاسبات ریاضی در دوره اول ابتدایی. پژوهش در آموزش ریاضی, 2(3), 43-50.
MLA
خدیجه سادات طباطبایی; فریده نصیری. "تاثیر روشهای فعال تدریس، بازی، استفاده از ابزار کمک آموزشی و تکالیف مهارت محور بر یادگیری محاسبات ریاضی در دوره اول ابتدایی", پژوهش در آموزش ریاضی, 2, 3, 1400, 43-50.
HARVARD
طباطبایی, خدیجه سادات, نصیری, فریده. (1400). 'تاثیر روشهای فعال تدریس، بازی، استفاده از ابزار کمک آموزشی و تکالیف مهارت محور بر یادگیری محاسبات ریاضی در دوره اول ابتدایی', پژوهش در آموزش ریاضی, 2(3), pp. 43-50.
VANCOUVER
طباطبایی, خدیجه سادات, نصیری, فریده. تاثیر روشهای فعال تدریس، بازی، استفاده از ابزار کمک آموزشی و تکالیف مهارت محور بر یادگیری محاسبات ریاضی در دوره اول ابتدایی. پژوهش در آموزش ریاضی, 1400; 2(3): 43-50.