استفاده از بازی در رفع اختلال یادگیری ریاضی در کودکان

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

چکیده

تحقیقات نشان داده است که استفاده از بازی‌های مختلف مانند: فکری، رایانه ­ای کمک فراوانی به یادگیری عمیق ریاضی می­ کند. یکی از علل گریز دانش ­آموزان از درس ریاضی عدم توجه به کاربرد ریاضی در زندگی است. این بر عهده معلم است که این دیدگاه را تغییر دهد. معلم می­تواند با انواع بازی‌ها و روش­های تدریس خلاقانه باعث شکوفایی استعدادها و توانایی دانش ­آموزان و همچنین و علاقه آن­ها به درس ریاضی شود. نوع بازی­ها و چگونگی استفاده از آن­ها، از اهمیت ویژه ­ای برخوردار است. در این مقاله که مطالعه مفهومی است به بررسی بازی و کارکرد فعالانه آن در میان دانش ­آموزان در روند تدریس و نحوه یادگیری دروس ریاضی ابتدایی پرداخته شده است. همچنین پژوهش حاضر که به نمایش بازی­های متنوع و مناسب برای کمک به آموزش ریاضی می ­پردازد و نشان می­ دهد که چگونه استفاده از بازی می­تواند اختلالات یادگیری را در درس ریاضی برای دانش ­آموزان دوره ابتدایی کاهش می دهد.

کلیدواژه‌ها