هندسه کمک شایانی به فهم مسائل ریاضی کرده و در روشهای حل مسائل ریاضی، دیـدی وسیعتر را ارائه خواهد داد. آموزش هندســه و ایجــاد جذابیــت و علاقه در دانش آموزان نســبت بــه آن از دغدغه هاى بیشتر معلمان ریاضى است. در این مقاله سعی بر آن است برخی از عوامل موثر بر میزان یادگیری هندسه و در واقع چالشهای آموزش هندسه درجهت توسعه فرایند یاددهی ـ یادگیری و با در نظر گرفتن رویکردهای فعال آموزشی در یک جامعه آماری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. از جمله این عوامل که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است می توان به بررسی میزان علاقه و نگرش دانشآموزان به درس هندسه و تأثیر آن بر میزان یادگیری، بررسی میزان استفاده دانشآموزان مدارس از وسایل کمک آموزشی و تأثیر آن بر کیفیت یادگیری دانشآموزان و بررسی میزان تأثیر رفتار و شیوه تدریس معلمان هندسه بر میزان یادگیری آن درس اشاره کرد. کلمات کلیدی: آموزش هندسه، نگرش ریاضی، وسایل کمک آموزشی، روش تدریس.
فدایی, بهروز, & قهرمانی, هوگر. (1400). بررسی میزان تاثیر چند عامل (علاقه، وسایل آموزشی، روش تدریس) بر یادگیری هندسه. پژوهش در آموزش ریاضی, 2(2), 47-55.
MLA
بهروز فدایی; هوگر قهرمانی. "بررسی میزان تاثیر چند عامل (علاقه، وسایل آموزشی، روش تدریس) بر یادگیری هندسه", پژوهش در آموزش ریاضی, 2, 2, 1400, 47-55.
HARVARD
فدایی, بهروز, قهرمانی, هوگر. (1400). 'بررسی میزان تاثیر چند عامل (علاقه، وسایل آموزشی، روش تدریس) بر یادگیری هندسه', پژوهش در آموزش ریاضی, 2(2), pp. 47-55.
VANCOUVER
فدایی, بهروز, قهرمانی, هوگر. بررسی میزان تاثیر چند عامل (علاقه، وسایل آموزشی، روش تدریس) بر یادگیری هندسه. پژوهش در آموزش ریاضی, 1400; 2(2): 47-55.