هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی مغز بر حافظه کاری و عملکرد توجه دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضی بود. روش این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و با گروه کنترل است. برای نمونه آزمایشی از 30 نفر از دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضی استفاده شد. نمونه های آماری پس از سپری کردن دوره آموزشی مورد سنجش مجدد قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون تی و نرم افزار SPSS نسخه 24 استفاده گردید. نتایج نشان داد ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آﻣﻮزﺷﯽ ﮐﺎرﮐﺮدﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻣﺪاﺧﻠﻪ ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت و ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮد ﺣﺎﻓﻈﻪﮐﺎری و عملکرد توجه، ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ روﯾﮑﺮد آﻣﻮزﺷﯽ و درﻣﺎﻧﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ استفاده ﺷﻮد. آموزش کارکردهای اجرایی مغزی، استفاده از ارزیابی های تازه را برای دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضی تسهیل میکند و معلمان می توانند به صورت ساختارمند از برخی تکنیک های ساده آن در کلاس های درسی استفاده نمایند.
فرقانی اوزرودی, محمدباقر, رئیس پور, علی اکبر, & خدادادی, مهدی. (1400). تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی مغز بر حافظه کاری و عملکرد توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. پژوهش در آموزش ریاضی, 2(2), 31-45.
MLA
محمدباقر فرقانی اوزرودی; علی اکبر رئیس پور; مهدی خدادادی. "تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی مغز بر حافظه کاری و عملکرد توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی", پژوهش در آموزش ریاضی, 2, 2, 1400, 31-45.
HARVARD
فرقانی اوزرودی, محمدباقر, رئیس پور, علی اکبر, خدادادی, مهدی. (1400). 'تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی مغز بر حافظه کاری و عملکرد توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی', پژوهش در آموزش ریاضی, 2(2), pp. 31-45.
VANCOUVER
فرقانی اوزرودی, محمدباقر, رئیس پور, علی اکبر, خدادادی, مهدی. تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی مغز بر حافظه کاری و عملکرد توجه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. پژوهش در آموزش ریاضی, 1400; 2(2): 31-45.