طرح مسئله ریاضی یعنی خلق مسایل ریاضی یاصورت بندی تازه مسایل موجود است. هدف این مقاله، بررسی تاثیر اجرای فعالیت های ساختاریافته ونیمه ساختاریافته طرح مسئله در عملکرد و کاهش اضطراب دانش آموزان می باشد. این مطالعه کمی از نوع نیمه آزمایشی و طرح پیش آزمون و پس آزمون است. گروه های آزمایش و کنترل شامل دو کلاس 33 نفره ازدانش آموزان دختر مدرسه ی سمانه پایه هشتم شهربیرجند در سال تحصیلی 1400-1399 بودند که به روش نمونه گیری در دسترس،انتخاب شدند. ابزار تحقیق آزمون عملکرد طرح مساله وپرسشنامه اضطراب فریدمن بودندکه قبل و بعد از اجرای ده جلسه آموزشی فعالیت های ساختاریافته ونیمه ساختار یافته طرح مساله توسط گروههای کنترل وآزمایش جواب داده شدند. روایی این ابزارها توسط خبرگان آموزش ریاضی تایید شدند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس و به کمک نرم افزار SPSS(23) تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که عملکرد ریاضی دانش آموزان گروه آزمایش ، بهتر از گروه کنترل بود. همچنین اضطراب ریاضی پس آزمون گروه آزمایش کمتر از گروه گواه بود. به نظر می رسد اجرای روش آموزشی طرح مساله یادگیری ریاضی دانش آموزان را بهبود می بخشدو اضطراب امتحان آنها را کاهش می دهد.
قاسم پور, زهرا. (1400). تاثیر پیاده سازی فعالیت های ساختار یافته و نیمه ساختار یافته طرح مسئله ریاضی برعملکرد و کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان. پژوهش در آموزش ریاضی, 2(2), 1-14.
MLA
زهرا قاسم پور. "تاثیر پیاده سازی فعالیت های ساختار یافته و نیمه ساختار یافته طرح مسئله ریاضی برعملکرد و کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان", پژوهش در آموزش ریاضی, 2, 2, 1400, 1-14.
HARVARD
قاسم پور, زهرا. (1400). 'تاثیر پیاده سازی فعالیت های ساختار یافته و نیمه ساختار یافته طرح مسئله ریاضی برعملکرد و کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان', پژوهش در آموزش ریاضی, 2(2), pp. 1-14.
VANCOUVER
قاسم پور, زهرا. تاثیر پیاده سازی فعالیت های ساختار یافته و نیمه ساختار یافته طرح مسئله ریاضی برعملکرد و کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان. پژوهش در آموزش ریاضی, 1400; 2(2): 1-14.