هدف از اجرای این پژوهش بررسی تأثیر به کارگیری شیوههای مختلف ارزشیابی، از جمله ارزشیابیهای شفاهی، کتبی، کار عملی و با ارائه بازخورد به دانشآموز، در پیشرفت ریاضی دانشآموزان مقطع متوسطه شهرستان گتوند است. جامعه آماری تمام دانشآموزان مقطع متوسطه شهرستان گتوند در سال تحصیلی 98-1397 است که از بین آنها دو کلاس (یک کلاس پسرانه و یک کلاس دخترانه) به عنوان گروه آزمایش و دو کلاس (یک کلاس پسرانه و یک کلاس دخترانه) به عنوان گروه کنترل با روش نمونهگیری خوشهای در دسترس انتخاب شدند. این پژوهش به روش شبهآزمایشی با استفاده از طرح پیشآزمون- پسآزمون همراه با دو گروه آزمایش و کنترل به مدت 4 ماه اجرا گردید. روایی آزمونها توسط تعدادی از دبیران و سرگروههای ریاضی تأیید شد و برای تأیید پایایی هر آزمون از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب آلفای هر آزمون بالاتر از 7/0 بود که وضعیت مناسبی را در مورد پایایی هر آزمون نشان میدهد. همچنین برای تجزیه و تحلیل یافتهها از آمار توصیفی شامل میانگین، انحراف استاندارد و آمار استنباطی آزمون t گروههای مستقل استفاده شد و نتایج نشان داد که تفاضل میانگین نمرات گروههای آزمایش و گواه معنادار است. بنابراین استفاده کردن و بهره بردن از شیوههای مختلف برای ارزشیابی ریاضی، یادگیری ریاضی دانشآموزان را بهبود میدهد و موجب پیشرفت در درس ریاضی آنان میشود.
جزایری, اسماعیل, عالمیان, وحید, & حبیبی, ملوک. (1400). بررسی تأثیر به کارگیری شیوههای مختلف ارزشیابی ریاضی در پیشرفت ریاضی دانشآموزان (مطالعه موردی آموزش و پرورش شهرستان گتوند). پژوهش در آموزش ریاضی, 2(1), 23-39.
MLA
اسماعیل جزایری; وحید عالمیان; ملوک حبیبی. "بررسی تأثیر به کارگیری شیوههای مختلف ارزشیابی ریاضی در پیشرفت ریاضی دانشآموزان (مطالعه موردی آموزش و پرورش شهرستان گتوند)", پژوهش در آموزش ریاضی, 2, 1, 1400, 23-39.
HARVARD
جزایری, اسماعیل, عالمیان, وحید, حبیبی, ملوک. (1400). 'بررسی تأثیر به کارگیری شیوههای مختلف ارزشیابی ریاضی در پیشرفت ریاضی دانشآموزان (مطالعه موردی آموزش و پرورش شهرستان گتوند)', پژوهش در آموزش ریاضی, 2(1), pp. 23-39.
VANCOUVER
جزایری, اسماعیل, عالمیان, وحید, حبیبی, ملوک. بررسی تأثیر به کارگیری شیوههای مختلف ارزشیابی ریاضی در پیشرفت ریاضی دانشآموزان (مطالعه موردی آموزش و پرورش شهرستان گتوند). پژوهش در آموزش ریاضی, 1400; 2(1): 23-39.