آزمون، جواد و همکاران (1392). کتاب معلّم درس سلامت و تربیت بدنی ششم دبستان. ادارۀ کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی.
احمدی پروین (1387). تحلیلی بر کثرت و تنوع مفهوم تلفیق در حوزه برنامه درسی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. ۹(۳)، ۸۷-۱۲۴.
احمدی، غلامعلی؛ نخستین روحی، ندا (1393). بررسی تمایز یادگیری تلفیقی با یادگیری الکترونیکی و یادگیری سنتی(چهره به چهره) در آموزش ریاضی. روان شناسی مدرسه، 3(2)، 7-26.
احمدیان، رئوف؛ فتحی آذر، اسکندر؛ میرنسب، میرمحمود (1396). اثربخشی راهبردهای خودتنظیمی بر افزایش عملکرد تحصیلی دانشآموزان ابتدایی دارای اختلال ریاضی. تعلیم و تربیت استثنایی، ۴(۱۴۷)، ۹-۱۸.
ابوالقاسمی، عباس؛ برزگر، سبحان؛ رستم اوغلی، زهرا (1393). اثربخشی آموزش یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و رضایت از زندگی در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 4(2)، 6-21.
امینزاده، انوشه؛ حسنآبادی، حمیدرضا (1391). مهارتهای بنیادی در کودکان دارای ناتوانی ریاضی و ناتوانی توأم ریاضی و خواندن. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 8(31)، 235-245.
امینی فر، الهه؛ صالح صدق پور، بهرام؛ وای نژاد ترکمانی، فاطمه (1390). نقش تکنولوژی در یادگیری ریاضی، نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، 5(4)، 272–265.
جعفری، فائزه؛ نعیمی نوبندگانی، لیلا؛ پاک، حدیث (1399). بررسی اختلال یادگیری و انواع آن و تاثیر موسیقی بر هر یک از آنها. اولین کنفرانس ملی آسیب شناسی روان، دانشگاه محقق اردبیلی.
حاجی رستملو، حوریه؛ امیرتاش، علی محمد؛ صفانیا، علی محمد (1395). تاثیر دو روش تدریس سنتی و تلفیقی درس تربیت بدنی بر یادگیری درس ریاضی ومهارتهای بنیادی دانشآموزان دختر پایه دوم ابتدایی. پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره، 1395(5)، 2-13.
حاجی رستملو، حوریه؛ امیرتاش، علی محمد؛ صفانیا، علی محمد (1399). تأثیر تلفیق درس تربیتبدنی با درس ریاضی بر یادگیری مهارتهای بنیادی دانش آموزان دختر. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی، 14(ویژه نامه)، 9-25
خانی، روح الله؛ فیضی، فاطمه (1394). بررسی روش های نوین یاددهی- یادگیری ریاضی دوره ابتدایی و کاربرد آنها، دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران.
خوشبخت، فریبا؛ خیر، محمد (1389). بررسی الگوی انگیزشی یادگیری ریاضی در دانش آموزان ابتدایی. دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز.مجله روان شناسی، 23، 81-67.
رئیس پور، علی اکبر (1391). بررسی اثر بخشی قصه گویی و داستان نویسی بر عملکرد حل مسئله ریاضی در دانش آموزان پسر چهارم ابتدایی. دوازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، سمنان.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1391). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. مصوب جلسه 704 مورخ 6/10/1390 شورای عالی انقلاب فرهنگی.
عابدی، احمد؛ آقابابایی، سارا (1389). بررسی آموزش حافظه ی فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی. مجله روان شناسی بالینی، 4(8)، 73-81.
عزیزی، نعمت اله؛ بلندهمتان، کیوان؛ ساعدی، پیمان (1398). بررسی زمینهها و عوامل خلاقیت در تدریس معلمان خلاق در مدارس روستایی. تدریس پژوهی، 7(2)، 88-114.
علیپور، خالد؛ ممندی، خدیجه (1399). یادگیری آسان و بهتر در پرتو روش های نوین یاددهی –یادگیری در آموزش ریاضی مقطع ابتدایی، اولین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در فرایندهای تعلیم و تربیت، میناب.
کلانتر قریشی، منیر (1390). تأثیر روش آموزش تلفیقی یادگیری مشارکتی و یادگیری در حد تسلط بر خودکارامدی ، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی، 5(12)، 89-107.
گل پور، فرشته؛ میرنسب، میرمحمود؛ فتحی آذر، اسکندر (1389). اثربخشی آموزش خود نظارتی توجه بر عملکرد حل مسئله ریاضی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی دچار ناتوانی ریاضی. فصلنامه روان شناسی کاربردی؛ 3(15)، 54-41.
ملکی، حسن (1398). مقدمات برنامه ریزی درسی. چاپ سیزدهم، تهران: انتشارات سمت، ص 84.
مهر محمدی، محمود (1393). برنامه درسی نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها (ویراست سوم). تهران: سمت. مرکز تحقیقات و توسعه علوم انسانی، مشهد، شرکت به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی).
مهقانی جمال الدین، سعید؛ جناآبادی، حسین (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 7(12)، 15-1.
میرسلیمانی، محمد حسین؛ نادریان، مسعود؛ قادرپور، ادریس (1398). تربیت بدنی تلفیقی و آموزش مفاهیم ریاضی. پویش در آموزش علوم پایه، 5(14)، 1-12.
میرنیا، سید تقی (1392). تأثیر اینترنت بر عملکرد آموزشی و پژوهشی در دانش آموزان دبیرستان فرزانگان بابل، پایانامه کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری.
نریمانی، محمد؛ خشنودنیای چماچائی، بهنام؛ زاهد، عادل؛ ابوالقاسمی، عباس (1395). مقایسهی باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانشآموزان پسر نارساخوان، نارسانویس، نارسا حساب و عادی. ناتوانی های یادگیری، 5(4)، 87-107.
نزاکت گو، بهزاد؛ فتحی، جلیل (1398). اثربخشی آموزش زبان با کمک مودل برعملکرد درک مطلب زبان آموزان ایرانی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی، 13(44)، 121-139.
Akyıldız, P., Aktaş, F. N., Dede, Y., and Hacıömeroğlu, G. (2021). Mathematics teachers’ values about teaching mathematics. Studies in Educational Evaluation, 68, 100954.
Cholily, Y. M., Kamil, T. R., and Kusgiarohmah, P. A. (2020). Secondary school student error of term of algebraic forms based on mathematical communication. AKSIOMA: Journal Program Studi Pendidikan Matematika, 9(2), 252-258.
Dickinson, K. J., Zajac, S., McNeil, S. G., Benavides, B., and Bass, B. L. (2020). Institution-specific utilization of the American College of Surgeons/Association of Program Directors operative skills curriculum: From needs assessment to implementation. Surgery, 168(5), 888-897.
Hergenhahn, B.R., and Olson M.H. (1997). An introduction to Theories of Learning, (4th ed.), New York: prentice- Hall. Journal of Educational Technology, 38(6), 962-976.
Kurniawati, R. P., Gunawan, I., & Marlina, D. (2020, November). Mathematic Literation Abilities Based on Problem Solving Abilities in First Class 4 of Elementary School. In 2nd Early Childhood and Primary Childhood Education (ECPE 2020) (pp. 186-192). Atlantis Press.
Langer, E. J. (2016). The power of mindful learning. Hachette UK.
Pangrazi, R. P., and Beighle, A. (2019). Dynamic physical education for elementary school children. Human Kinetics Publishers.
Paquette, J., and Fallon, G. (2020). First Nations education policy in Canada. University of Toronto Press.
Quintas, A., Bustamante, J. C., Pradas, F., and Castellar, C. (2020). Psychological effects of gamified didactics with exergames in Physical Education at primary schools: Results from a natural experiment. Computers & Education, 152,103874.
Rich, P. J., Mason, S. L., & O’Leary, J. (2021). Measuring the Effect of Continuous Professional Development on Elementary Teachers’ Self-Efficacy to Teach Coding and Computational Thinking. Computers & Education, 104196.