سیف، علی اکبر (1386). روانشناسی تربیتی. تهران: آگاه.
امین خندقی،مقصود؛ باغانی، مریم (1389). ارزشیابی فراگیران در محیط آموزش الکترونیکی با مروری بر مدل GPAM_WATA . ارائه شده در پنجمین کنفرانس ملی و دومیم کنفرانس بین المللی و آموزش یادگیری، تهران، آذر، 11-10.
فتح اللهی، فاروق؛ ریحانی، ابراهیم؛ کلاهدوز، فهیمه (1393). مدلی برای بررسی درک دانشجویان از فرایند اثبات ریاضی. ارائه شده در سیزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، تهران، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، شهریور ، 20-17.
فتحالهی، فاروق؛ ریحانی، ابراهیم؛ کلاهدوز، فهیمه (1391). آیا دانشجویان فرآیند ساخت اثبات ریاضی را درک میکنند؟ مجموعه چکیده مقالات پنجمین همایش ملی آموزش، تهران، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، اردیبهشت، 29-28، ص228.
Anapa, P., and Samkar, H. (2010). Investigation Of Undergraduate Students’ Perceptions of Mathematical Proof, Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, pp. 2700-2706.
Burkhardt, H., and Pead, D. (2003). Computer-based Assessment: A Platform for Better Tests? In C. Richardson (Ed.), Whither Assessment? (pp. 133-148). London: Qualifications and Curriculum Authority.
Vanspronsen, H. D. (2008). Proof Processes Of Novice Mathematics Proof Writers, Unpuplished Doctoral Dissertation, University of Montana, Missoula, USA.
Elliott, J. G. (2003). Dynamic Assessment in Educational Settings: Realizing Potential, Educational Review, 55, pp. 15–32
Kaur, B., and Yoong, W. K (Ed.), Assessment in the Mathematics Classroom, Yearbook 2011. (chap.8, pp. 165- 186) AMC, 10, 12.
Lantolf, J. P., and Poehner, M. E. (2004). Dynamic Assessment Of L2 Development: Bringing The Past Into The Future, Journal of Applied Linguistics, 1(1).
Mejia-Ramos, J. P., Fuller, E., Weber, K., Rhoads, K., and Samkoff, A. (2012). An Assessment Model for Proof Comprehension in Undergraduate Mathematics, Educational Studies in Mathematics, 79(1), pp. 3-18.
Peltenburg, M., van den Heuvel-Panhuizen, M., and Doig, B. (2012). Mathematical Power of Special Educational Needs Pupils: An ICT-Based Dynamic Assessment Format to Reveal Weak Pupils’ Learning Potential, Mathematical Potential of Special Education Students, 40(2), 29.
Van den Heuvel-Panhuizen, M., Kolovou, A., and Peltenburg, M. (2011). Vygotsky, L.S.: 1998, ‘The problem of age: The collected works of L. S. Vygotsky’,Volume 5, Child Psychology, Plenum, New York.
Using ICT to Improve Assessment. In Kaur, B., & Yoong, W. K (Ed.), Assessment in the Mathematics Classroom, Yearbook 2011. (chap.8, pp. 165- 186) AMC, 10, 12.
Wang, T. H. (2010). Web-based Dynamic Assessment: Taking Assessment as Teaching and Learning Strategy for Improving Students’ E-Learning Effectiveness, Computers & Education, 54(4), pp. 1157–1166.
Wang, T. H. (2014). Developing an Assessment-centered e-Learning System for Improving Student Learning Effectiveness, Computers & Education, 73, pp. 189-203.
Weber, K. (2005). Problem-solving, Proving, and Learning: the Relationship between Problem-Solving Processes and Learning Opportunities in the Activity of Proof Construction, Journal of Mathematical Behavior, 24, pp. 351-360.
Yang, K. L., and Lin, F. L. (2008). A Model of Reading Comprehension of Geometry Proof, Educational Studies in Mathematics, 67(1), pp. 59-76.